Familie, walvissen en travestieten - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Tessa Hoedemaker - WaarBenJij.nu Familie, walvissen en travestieten - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Tessa Hoedemaker - WaarBenJij.nu

Familie, walvissen en travestieten

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

06 November 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Lieve allemaal,

Afgelopen week ontving ik een bericht van waarbenjij.nu dat ik al zo lang niets had geschreven op mijn blog. Oeps. Vandaar deze update over mijn tijd in Buenos Aires.

Inmiddels heb ik mijn eerste tentamenperiode gehad en moest ik zowaar aan de studie hier. Het leven voelde voor twee weken opeens een stuk saaier, maar ik heb al mijn tentamens gehaald!! Doordat ik moest studeren voor mijn tentamen begon ik het Peronisme, de politieke stroming van de ex-president Juan Perón, langzaamaan te begrijpen. Het Peronisme is heel interessant en is een heel belangrijk aspect van de Argentijnse geschiedenis en de huidige Argentijnse politiek. Ook mijn andere vakken dragen er aan bij dat ik dit land steeds beter leer kennen en leer begrijpen. Kortom, de colleges op de universiteit en de sporadische dagen dat ik studeer zijn heel nuttig.

Na mijn tentamenperiode kwamen mijn ouders en zus langs in Buenos Aires. Renske had ik al sinds Kerst niet gezien, dus het was heel erg bijzonder om weer als familie herenigd te zijn aan de andere kant van de wereld. De hele week heb ik gids gespeeld en hen alle leuke en mooie plekken van Buenos Aires laten zien. Eindelijk kon ik zelf ook eens naar de toeristische plekken waar ik altijd nog eens heen wilde maar waar het steeds maar niet van kwam. We zijn een keer uit eten geweest met Teresa, een vriendinnetje, en een avond uit eten geweest met mijn vriendinnetjes van mijn universiteit (Steph, Erin, Natalie & Chiara). Daarnaast zijn ze natuurlijk bij mij thuis geweest en heb ik ze de universiteit laten zien.
Één avond zijn we naar een tangoshow geweest. In een prachtig theater kregen we eerst een driegangen diner en daarna de tangoshow met dans en muziek. Heel erg mooi. Aan het einde van de show was er een moment waarop de dansers het publiek ingingen om mensen ten dans te vragen. Mijn nachtmerrie werd werkelijkheid, want ik werd door een man met snor ten dans gevraagd. Onder aankondiging van “Applaus voor het eerste koppel” liep ik het trapje op naar het podium en dacht alleen maar : “oh god, ik ga dood, ik ga dood, ik ga vast struikelen etc”. Gelukkig ben ik niet ter plekke gestorven en eerlijk gezegd ging het best wel goed. Pfieuw.
Het was heel erg gaaf dat Theo, Sonja en Renske mijn leven hier hebben kunnen zien. En gelukkig vonden ze de stad die ik zo fantastisch vind, ook erg leuk! Gezien het feit dat ik de enige ben die Spaans spreekt en ik de hele week gids was, was het ook wel een erg vermoeiende week. Nadat ze weg waren kon ik weer terug naar het luie leventje dat ik hier heb. Maar bovenal was het natuurlijk een hele leuke en gezellige week.

Nadat ik nog één keer met Theo & Sonja uit eten was geweest, nadat zij terugkwamen uit het noorden van Argentinië, ben ik een weekend naar Puerto Madryn geweest. Mijn vriendinnetjes waren al een dag eerder vertrokken dus na 20 uur alleen in de bus arriveerde ik in het hostel en kon ik mij herenigen met hen. We hebben op zaterdag een tour gedaan over het schiereiland Valdes. We hebben de uitgestrekte vlaktes van Patagonië kunnen bewonderen en hebben pinguins (schattig!!) en zeeleeuwen (lui!!) gezien. Het hoogtepunt van de dag was toen we in een boot de zee opgingen om walvissen te spotten. Oh. Mijn. God. Zó indrukwekkend. Walvissen zijn echt enorm groot en we konden heel dichtbij komen met de boot. In totaal hebben we er ongeveer 5 gezien, waarvan één moeder met baby. Zo’n baby is dan gerust 5 meter. Wow. Op een gegeven moment zagen we in de verte een walvis uit het water springen. Het was net Free Willy. Ik heb ongeveer 100 foto’s gemaakt maar helaas is foto’s maken op zee niet één van mijn talenten dus ik heb vooral veel foto’s van de zee. Tjah. Voor een mooie foto gemaakt door Erin, verwijs ik graag naar deze link: http://www.blipfoto.com/entry/1502693.
Op zondag zijn we nog naar een Welsh settlement geweest. Daar hebben we een high-tea gedaan in een theehuis waar Princess Diana in 1995 nog thee heeft gedronken. Wij waren vooral enthousiast over de enorme hoeveelheid taart die bij de thee hoorde. Daarna zijn we spontaan gaan kayaken met hele aardige heren van een kayakschool, die het zo gezellig met ons vonden dat we niet hoefden te betalen. We hebben ze wel de taart left-overs cadeau gedaan en dat werd zeer gewaardeerd.
Ik heb lang gewacht met het schrijven van dit blog, maar gelukkig kan ik daardoor aan jullie beschrijven wat ik gister heb meegemaakt. Gister was de Gay Pride Parade in Buenos Aires. Op en rond het Plaza de Mayo, het belangrijkste plein van Buenos Aires, was het een groot feest met de grootste diversiteit aan mensen die ik ooit bij elkaar heb gezien. Travestieten in allemaal fantastische outfits, hippies, drummers, kinderen, ouders die in een parade liepen om hun homoseksuele kinderen te steunen, toeristen, journalisten en mannen die hun kans grepen om veel flesjes drinken of broodjes worst te verkopen. Argentinië met al zijn verschillende gezichten. Ik vond het heel bijzonder om te zien dat Argentinië blijkbaar zo’n modern en progressief Zuid-Amerikaans land is dat dit hier kan. Ik zal snel foto’s plaatsen en dan kunnen jullie met eigen ogen zien wat een mooi feest het was.

De tijd vliegt voorbij in deze heerlijke stad. Nog maar een maand en dan ga ik al vertrekken uit deze stad om nog 2 maanden door Argentinië en Chili te reizen. Uiteraard heb ik daar heel erg zin in, maar ik zal met pijn in m’n hart afscheid nemen van deze stad en van mijn leven hier vol vrienden, lekker weer, lekker eten, leuke feestjes en heerlijke dagen van het wonen in een prachtstad. Ik kan niet genoeg superlatieven gebruiken om te beschrijven hoe leuk het hier is.
Het enige wat ik hier wel eens mis is het werken met kinderen. Maar goed, als dat het enige is?

Ik hoop dat het met jullie goed gaat en berichtjes, opmerkingen zijn altijd welkom!
Foto’s volgen snel.

Liefs! Tessa





  • 07 November 2011 - 07:09

    Prisca:

    O jee O jee, ik hoor een "tes, heeft een nieuwe woonplek gevonden en dat is niet in NL' ;).. Kom je nog wel terug?? Top verhaal weer..!! Liefss

  • 07 November 2011 - 08:11

    Marijke Tibben:

    Hoi Tessa,
    Wat een leuk verhaal. Reageer maar direkt, anders komt er niets van. Je hebt een toptijd daar merk ik wel.
    Geniet ervan. Hier alles ok. Ga volgende week op vakantie naar Can.eiland met vriendinnen.Daarna wachten op mijn 4de kleinkind (half dec.) Liefs Marijke

  • 07 November 2011 - 08:52

    Mayo:

    PLAZA DE MAYOOOO :)

  • 07 November 2011 - 09:04

    Lieveke:

    Ha Tessa,

    Je verhalen klinken fantastisch en echt gaaf om te horen dat je het zo ontzettend naar je zin hebt!! Geniet van de laatste maand op je vaste stekkie en dan ga je vast en zeker 100.000 andere mooie dingen zien!

    Liefs, Lieveke

  • 07 November 2011 - 09:05

    Noortje:

    Hahahah...majo..ik dacht precies hetzelfde! Klinkt eeecht heeeeel vet allemaal tessa, k wil ook pinquins zien..
    XX

  • 07 November 2011 - 09:19

    Kiym:

    Wat een heeeeeerlijk verslag weer Tes. Zo overduidelijk dat je echt superhappy bent daar, leuk! Die tangodans, geniaal, en ook het homofeest moet hilarisch zijn geweest...mooie zaken. Ben benieuwd naar de foto's! Geniet de laatste maand (tijd gaat beangstigend snel) nog lekker daar! Besos desde Holanda
    P.s. Veel plezier volgende week, staan wij gelukkig ook te springen op Soenda!

  • 07 November 2011 - 18:27

    Esther:

    Hoi Tessa,

    volgens mij heb je het wel naar je zin daar in Argentinie. Het leven is hier is in elk geval heel wat saaier. Door het lezen van al je verhalen mis ik dat reizen wel een beetje hoor. Maar ja als getrouwde vrouw kan dat niet meer allemaal, he.
    Geniet er nog van de laatste maand. En natuurlijk daarna nog meer van het rondreizen.

    Groetjes
    Esther

  • 07 November 2011 - 19:38

    Mama:

    ha Tessie,
    Wat een leuk verhaal. We hebben er weer van genoten en ik ga het weer opsturen naar tante Wil.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 08 November 2011 - 12:46

    Hetty:

    Hallo Tessa
    Wat heb jij het naar je zin in Argentinie. Een prachtig verhaal en wat maak je veel mee, je geniet er wel van. Kom je nog wel weer terug ?
    Via je moeder had ik gisteren ook al veel gehoord, maar nu heb ik jouw belevenissen gelezen.
    Hier is alles oke. Maak er nog een fijne tijd van en je foto's zie ik met belangstelling tegemoet.
    Groetjes van Hetty en Gerard

  • 08 November 2011 - 13:10

    Moniek:

    He Tessa!

    Ik miste je gister net op de facebook chat... Maar je verhalen zijn weer super en heb de foto's net ook eens even bekeken, ziet er echt ge-wel-dig uit!

    xx

  • 08 November 2011 - 22:00

    Ineke Busman:

    Hallo Tessa,

    Met plezier je verslag weer gelezen.
    Wat maak jij weer veel mee daar in Argentinie.
    Hier is alles oké.
    Van Theo hadden we al gehoord dat jullie een fijne hebben gehad.
    Gefeliciteerd met de verjaardag van Renske. Haar ga ik ook nog een mailtje sturen.

    Groetjes van Frans en Ineke.

  • 09 November 2011 - 05:29

    Luque:

    Ted!
    Top verhaal :D Leuk dat je een miljoen foto's van walvissen kunt toevoegen aan die miljoen foto's van dolfijnen.
    xxxx

  • 10 November 2011 - 13:00

    Joyce:

    ha lieve Tessa,

    Weer genoten van je verhaal! En superknap dat je alle tentamens hebt gehaald!
    Wat zal je deze, door jou inmiddels zo geliefde, stad gaan missen....maar alle nieuws tijdens je reis wordt vast ook weer geweldig!
    xxx Joyce


  • 11 November 2011 - 09:11

    Dieuw:

    Playa de Mayo: aaaah daar ben ik ook geweest! Nee, ik zal niet zo egocentrisch al mayo reageren ;-) Topverhaal weer! Jammer dat de link naar de foto het niet doet, haha. Geniet er van meid, en ook al is dit gedeelte straks afgelopen, dan heb je gelukkig nog een lange tijd om heel veel gave en mooie dingen te zien!!

    Kus!

    P.s: jammer dat je 'werken' meer mist dan ons. Haha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Tessa

Studeren in Buenos Aires voor 5 maanden en daarna reizen!

Actief sinds 10 Sept. 2008
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 34554

Voorgaande reizen:

15 Juli 2013 - 18 September 2013

Backpacken door Cuba en Midden-Amerika

24 Oktober 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

22 Juli 2011 - 30 November -0001

Studeren in Argentinië

27 September 2013 - 30 November -0001

Werken voor Villa Ticca in Ecuador

Landen bezocht: