De laatste highlights... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Tessa Hoedemaker - WaarBenJij.nu De laatste highlights... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Tessa Hoedemaker - WaarBenJij.nu

De laatste highlights...

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

30 Januari 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Lieve allemaal,

Afgelopen 2,5 week heb ik nog wat laatste highlights van Argentinië mogen beleven. Een klein overzichtje:
- Onverwachts twee vrienden van de universiteit ontmoet en de hele dag met hen in Salta doorgebracht.
- Met mensen uit het hostel in Córdoba naar een gauchofestival gaan.
- Een excursie waarbij we na een hike van 3 uur aankwamen bij een ondergrondse rivier. Samen met 2 gidsen gingen we een grot in om vervolgens over en onder rotsen door te klimmen om zo’n 80 meter de grot in te gaan. Heel gaaf.
- Met Tonia, een vriendinnetje uit BA, afgesproken in La Cumbre en twee dagen paardgereden in de prachtige omgeving van heuvels en heel veel groen.
- In een hostel verblijven waar de 2 muzikanten van mijn dorm s’avonds een optreden gaven met zang, piano en gitaar…zo mooi en zo speciaal.
- Naar Nacional Parque Iberá gaan om samen met twee Argentijnen en een dolenthousiaste gids op zoek te gaan naar krokodillen, garpincho’s (een soort megacavia’s, heel schattig), moerasherten, megakonijnen en vogels. Heel veel vogels. (Mijn gids was uiteraard een vogelfanaat. Ik daarentegen vind vogels vrij onboeiend, maar heb toch goed geluisterd en gekeken. Helaas blijf ik de vogels nog benoemen met: “aaah die grote vogel? Of die kleine?”Tja, het blijft gewoon niet echt hangen.)

En nu dan weer thuis, in mijn eigen huis in Buenos Aires. Na 9 weken reizen door dit prachtige land. De Argentijnen zijn allemaal ontzettend aardig. En het reizen is hier zo makkelijk, want het is veilig en goed georganiseerd. En ik heb echt de allermooiste plekken mogen zien. Maar na zoveel weken reizen is thuiskomen in BA ook weer leuk. Deze dagen zijn echt geweldig. Ik kan maar niet vaak genoeg blijven zeggen hoe fantastisch deze stad is en hoe geweldig het is om hier te wonen. Zaterdagavond bijvoorbeeld. Eerst uit eten gegaan met een vriend en daarna andere vrienden ontmoet om op een terrasje te zitten. s’Nachts is het nog 25 graden, dus tot 3 uur op een terrasje gezeten waarna we besloten om naar een club te gaan. Per ongeluk liepen we de verkeerde deur binnen, maar wat bleek? Dit was een bar waar we Nico tegenkwamen, een vriend die in een reggaeband speelt en net wilde gaan optreden. Waaaaat? Stonden we dus uiteindelijk naar het optreden van deze band van vrienden te kijken tot in de vroege uurtjes…Oh dit leven….
En gister uren over de markt van San Telmo geslenterd in de volle zon met een huisgenootje. Aan het einde van de dag komt er op deze markt altijd een groep drummers die dan al drummend en dansend door de straten van San Telmo lopen. Fantastische momenten, wat een sfeer. s’Avonds dan naar een park om Tonia te ontmoeten en nog één keer die band horen spelen. In een typisch Argentijns cafeetje eindigen en tot s’avonds laat Spaans spreken en Argentijnse biertjes drinken. Dit leven. Waar altijd wat te doen is en altijd leven op straat is. Waar je nooit ver hoeft te lopen voor leuke restaurantjes, barretjes, een supermarktje gerund door chinezen waar je tot diep in de nacht je eten kan kopen. En de stad waar je altijd wordt nageroepen met: Wow, wat ben je knap. (En ja, dat zeggen ze tegen elk meisje, maar toch, het blijft leuk.)

Ik heb het gevoel dat ik hier nog lang niet klaar ben. Ik heb nog zoveel niet gezien van de stad, nog zoveel plekken niet bezocht, in zoveel restaurantjes nog niet gegeten, nog zoveel barretjes niet in geweest. En ook spreek ik nog steeds niet het Spaans dat ik zou willen. Ik spreek het goed, maar niet goed genoeg. En ook al zijn er al veel mensen vertrokken, toch zijn er nog genoeg leuke mensen om leuke dingen mee te doen, die je dan weer voorstellen aan andere leuke mensen.

Maar goed, niets aan te doen, want morgen vlieg ik gewoon naar huis en woensdag sta ik naar op Schiphol. En dan ga je je vanzelf weer verheugen op de dingen in Nederland. Zoals het zien van familie en vrienden uiteraard!! En de witlof-ham-en-kaas van Theo. En feestjes en gezellige avonden met vriendinnen. En dat ik al heel snel mijn zus ga opzoeken in North-Carolina (waar ik dan ook Erin weer zie, een goed vriendinnetje van hier). En Nederlandse eten. En misschien wel schaatsen. Dat soort dingen. Echt, daar heb ik ook echt wel weer zin in. Maar toch zal het wennen zijn want ik zal het Argentijnse leven ontzettend missen.

Dit is dus mijn laatste blog. Heel erg bedankt voor alle reacties op mijn blog en berichtjes via mail en facebook, dat is altijd heel leuk. Een extra dankjewel voor de familie Hoedemaker, want jullie trouwe reacties worden zeer gewaardeerd.

En nu dan maar m’n tas inpakken…
Lieve allemaal, tot heel snel in Nederland!

Liefs Tessa

  • 30 Januari 2012 - 21:07

    Nina:

    Lieve Tes,
    Zelfs ik vind het moeilijk dat jij afscheid moet nemen van BA, want zoals jij het omschrijft klinkt het niet als de allerleukste activiteit die je dit afgelopen half jaar gedaan. Maar gelukkig heb je het afgelopen half jaar wel heeeeel veel leuke dingen gedaan waar je de komende jaren nog veel verhalen over kan vertellen aan ons :D
    Tot snel Teddie!

  • 30 Januari 2012 - 21:18

    Anna:

    Tesss ooo maar ik weet ook zeker dat je daar nog een x gaat terugkomen en alle dingen nog gaat doen die je nu nog niet gedaan hebt!:D een goede vlucht en tot heeeel snel!
    Hoelaat ben je woensdag in nl?
    xxx

  • 30 Januari 2012 - 21:23

    Kiym:

    Lieve Tes,

    Zo herkenbaar, wat een leven. Mooi beschreven weer. Ik kan mij echt heeel erg voorstellen dat het vreselijk moeilijk is om daar afscheid van te nemen! Sterkte en een fijne terugreis:) Travelling is just de best...maar op naar vast weer een volgend avontuur! Liefs, Kiym

  • 31 Januari 2012 - 06:41

    Pris:

    Ow, ik ben plaatsvervangend verdrietig voor jou, dat je weggaat! Hoe je het beschrijft, tja dat klinkt dus echt wel als het perfecte leven! Maar ik stel voor om op te zoeken te gaan naar dezelfde geweldige dingen hier in Nederland ;)...! Al is dat natuurlijk heel anders.. Tes, goede vlucht en ik hoop tot snel! xx

  • 31 Januari 2012 - 14:47

    Ramona:

    Lieve Tessa,

    Ik heb met heel veel plezier je blog gevolgd. Ik hoop dat je een geweldige vlucht hebt gehad en dat je maar snel veilig op Nederlandse bodem weer je draai kunt vinden.

    Heel veel liefs

  • 31 Januari 2012 - 15:35

    Nicky:

    nog 1 nachtje slapen!!!! Gelukkig is het hier helemaal niet intens koud en suf en saai dus dat komt wel goed :D
    xxx

  • 31 Januari 2012 - 15:51

    Marijke:

    Heb genoten van je belevenissen.
    Vooral op de manier zoals jij ze op papier zet.
    Een hele goede reis terug naar Nederland.
    Liefs Marijke

  • 31 Januari 2012 - 19:34

    Esther:

    Hey Tess,

    bereid je maar vast voor, want inmiddels is het echt winter geworden met overdag temperaturen onder nul. Dat wordt dus wennen!

    Goede reis terug!


  • 31 Januari 2012 - 21:23

    Ineke Busman:

    lieve Tessa,

    Wij wensen je een goede reis terug naar het koude Nederland.
    We hebben genoten van al je verhalen.
    Groetjes van Frans en Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Tessa

Studeren in Buenos Aires voor 5 maanden en daarna reizen!

Actief sinds 10 Sept. 2008
Verslag gelezen: 971
Totaal aantal bezoekers 34559

Voorgaande reizen:

15 Juli 2013 - 18 September 2013

Backpacken door Cuba en Midden-Amerika

24 Oktober 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

22 Juli 2011 - 30 November -0001

Studeren in Argentinië

27 September 2013 - 30 November -0001

Werken voor Villa Ticca in Ecuador

Landen bezocht: