Vuurwerk op het strand en liftend door het noorden - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Tessa Hoedemaker - WaarBenJij.nu Vuurwerk op het strand en liftend door het noorden - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Tessa Hoedemaker - WaarBenJij.nu

Vuurwerk op het strand en liftend door het noorden

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

12 Januari 2012 | Argentinië, Salta

Lieve allemaal!

Hoe is het met jullie? Het is alweer een tijdje geleden maar hopelijk heeft iedereen een leuke kerst en een goed begin van het nieuwe jaar gehad.

Na mijn vorige bericht ben ik teruggegaan naar huis, dat wil zeggen, naar huis in Buenos Aires. Verveling en honger waren de grote thema´s van deze busreis want de reis duurde 48 uur en ik ontving welgeteld 2 koekjes als eten. Thuiskomen in mijn eigen huis in BA was echter heerlijk vertrouwd en relaxed.

En dan kerst in de zomer! Kerstavond had ik een 5-gangendiner thuis met mijn twee franse huisgenootjes Sylvia en Nathalie, de vriend van Nathalie en nog een frans meisje. Iedereen had een gang gemaakt en op het dakterras konden we genieten van onder andere foie gras (waah chique!), zalm uit de oven en ijsnougat-taart. Mmm...Eerste kerstdag ben ik met vrienden naar een park geweest om naar de reggaeband van een vriend te kijken/luisteren. In de zon, met een biertje, luisterend naar reggaemuziek...heel speciaal. s´Avonds met Teresa en Erin gegeten en cadeautjes gegeven!

Op de avond van tweede kerstdag zijn Erin en ik samen naar het La Paloma in Uruguay vertrokken. Vier dagen hebben we enkel geslapen, gegeten (onze favoriete bezigheid samen) en op het strand gelegen. Echt vakantie en heel gezellig met Erin. Een beetje jammer was dat onze kamer in het hostel naar natte hond stonk. Maar volgens de eigenaar konden de honden echt niet in de kamer komen. Echter, op dag 4 lag één van de hondjes heerlijk op het kussen van onze kamergenoot te slapen....Nice.
Op oudjaarsdag zijn we toen doorgereisd naar Punta del Este. Punta del Este is de stad voor de rich & famous van zowel Uruguay als Argentinië en heel lelijk met hoge, schreeuwerige gebouwen. Maar wel de plek waar het grootste oud&nieuw-feest is, dus daar moesten we zijn. Na een diner van steak & bier (toch wel favoriet hier)zijn Erin en ik met een fles champagne naar het strand gegaan en konden we om 12 uur de hele skyline van vuurwerk zien! Wauw, wat een manier om het nieuwe jaar te beginnen. Daarna zijn we met Sylvia, mijn huisgenootje uit BA, uitgeweest in de haven. Een behoorlijk perfecte avond. Op 1 januari weer teruggegaan naar huis en afscheid genomen van Erin, die terugmoest naar de VS.

Ik ben toen met Teresa en Martin (een Argentijnse vriend) naar het noorden gereisd! Een week lang hebben we rondgereisd langs de kleine dorpjes hier in de bergen rondom Salta. Het is hier prachtig. De natuur, de mensen en de dorpjes doen me heel erg aan Peru en Bolivia denken en dat is erg leuk. Met Teresa en Martin was het erg makkelijk reizen en we hebben vooral veel gelopen, een keer fietsen gehuurd en een excursie door de vallei van Cafayate gedaan die prachtige rotsformaties heeft. Meerdere malen hebben we gelift, wat elke keer tot hele leuke ontmoetingen leidt.
Dieptepunt van afgelopen week was dat ik ziek werd. Door de hoogte kreeg ik last van mijn maag en na een nacht wakker te hebben gelegen in een hostel (omdat er een feest was tot 6 uur s´ochtends) voelde ik me behoorlijk beroerd. Maar ik wilde wel zo snel mogelijk weg uit dit hostel en dorpje, dus hadden we een bus geboekt. Het ging wel weer, dacht ik. Maar eenmaal in de bus voelde ik me zo ontzettend beroerd dat ik moest overgeven. En dat in een bus vol hippe Argentijnse studenten. Heel chill. Gelukkig had Martin wel snel een plastic zakje voor me weten te vinden...We zijn maar uitgestapt uit de bus en uiteindelijk liftend naar het volgende dorpje gegaan. Dat ging een stuk beter. Eenmaal daar in een hostel aangekomen, raakte ik aan de praat met wat mensen en die zeiden toen; Hey, was jij niet dat meisje die had overgegeven in de bus? Great, ik heb ook meteen mijn 15 minutes of fame gehad...Maargoed, na een dieet van droge pasta en rijst voel ik me nu weer prima!

Na het afscheid van Teresa en Martin (die doorreizen naar Bolivia en Peru) ben ik nog 2 dagen opgetrokken met Enrique en Jo, een koppel die ik toevallig ontmoette in 1 van de dorpjes en ken van de universiteit. Beetje jammer is dat zij inmiddels geen koppel meer zijn en daardoor de hele tijd als kleuters aan het kibbelen waren...pff vermoeiend.
Inmiddels ook van hen afscheid genomen en nu heb ik nog 2,5 week om zelf door Argentinië te reizen! En dan, na nog een paar dagen in BA, moet ik alweer naar huis. Bah, nog echt geen zin in...maar goed, dat is pas over 3 weken!

Hopelijk was dit blog weer een beetje leuk om te lezen. Ik hoor graag hoe het met jullie gaat dus berichtjes ontvangen is altijd leuk!

Veel liefs, Tessa

  • 12 Januari 2012 - 21:36

    Kiym:

    Leuk Tes! Ziek zijn op reis is inderdaad zwaar arelaxed. Fijn dat je je nu weer wat beter voelt..! Kleine dorpjes rondom Salta zijn dus alsnog aan aanrader? Moeten we toch nog maar een keer terug...;) Geniet van de laatste weken, time goes fast!
    Liefs, Kiym

  • 12 Januari 2012 - 21:53

    Floor:

    lieve Tes! Klinkt echt geweldig allemaal, zeer jaloers! En ik heb wel weer veel zin in je thuiskomst ;D geniet van de laatste weken en tot heel snel daarna!! Kus

  • 13 Januari 2012 - 14:17

    Nicky:

    Tesss! klinkt weer heerlijk allemaal!! Nice dat je aan het liften bent :D
    Ik stuur je zo nog een langer bericht via fb ;)

    kus

  • 13 Januari 2012 - 17:31

    Hetty:

    Hallo Tessa
    Weer een geweldig verhaal en wat heb je weer veel beleefd. Ziek zijn is niet leuk maar gelukkig ben je weer snel opgeknapt. geniet dus nog maar even van de laatste weken. De tijd gaat snel.
    Liefs Hetty en Gerard

  • 13 Januari 2012 - 20:15

    Theo:

    hoi Tessa, leuk je verhaal ook op papier te lezen. Fijn dat het weer beter met je gaat. Ben benieuwd naar het vervolg in je uppie. xxxx Theo

  • 19 Januari 2012 - 10:33

    Dieuw:

    Weer goed om te horen allemaal.. ben stiekem wel een beetje jaloers! Al heb ik vanaf morgen ook twee weekjes vakantie (waarvan één op wintersport incl. Vred) :)
    Geniet maar lekker daar en ik kijk er naar uit je weer te zien!

    We zijn het in de club al aan het bespreken.. moeten we je de eerste weken met rust laten in NL? We zitten niet te wachten op een huilende Ted die liever ergens anders is ;-)

    Have fun! XXX

  • 23 Januari 2012 - 17:09

    Esther:

    Hoi Tessa,

    gaaf hoor! Wel balen dat je ziek was. Hier gaat alles z'n gangetje. Kerst overleefd en ook het nieuwe jaar goed ingegaan. Ook hier was het een beetje een vreemde kerst en oud en nieuw, want met temperaturen van bijna 10 graden en de krokusjes al boven de grond leek het hier meer lente en dan winter. En nu, nu lijkt het inmiddels wel herfst. Het stormt en regend, geen echt gezellige winter dus.

    Geniet nog maar even daar aan de andere kant van de wereld, voordat je weer terug moet naar dit vreemde kikkerlandje.

    Groetjes Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Salta

Tessa

Studeren in Buenos Aires voor 5 maanden en daarna reizen!

Actief sinds 10 Sept. 2008
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 34580

Voorgaande reizen:

15 Juli 2013 - 18 September 2013

Backpacken door Cuba en Midden-Amerika

24 Oktober 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

22 Juli 2011 - 30 November -0001

Studeren in Argentinië

27 September 2013 - 30 November -0001

Werken voor Villa Ticca in Ecuador

Landen bezocht: