Met m'n voetjes in de Pacific - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van Tessa Hoedemaker - WaarBenJij.nu Met m'n voetjes in de Pacific - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van Tessa Hoedemaker - WaarBenJij.nu

Met m'n voetjes in de Pacific

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

08 Januari 2009 | Peru, Huanchaco

Lieve allemaal,

Even een kort berichtje om te laten weten dat ik weer nieuwe foto's op mijn picasasite heb gezet ( www.picasaweb.google.com/tessahoedemaker)

Mijn laatste bericht schreef ik in Huacachina, het oasedorpje in de woestijn bij Ica. Daar hebben we op nieuwjaarsdag nog een tour gedaan waarbij je met een sandbuggy ( soort open auto) de woestijn door gaat crossen. Onderweg zijn we een paar keer gestopt om te gaan sandboarden! Dat is echt heel gaaf om te doen, snowboarden maar dan midden in de woestijn. Bij de grootste berg mocht je alleen op je buik op je board eraf. Held als ik mezelf voordeed, ging ik als eerst. Dat had ik beter niet kunnen doen want ik had de diepte niet zo goed ingeschat en ging dus veel harder en langer naar beneden dan verwacht. Toen vergat ik ook nog mijn voetjes op te tillen waardoor ik lekker mijn tenen heb opengeschuurd! Hihi, niet zo handig. Maar het mocht de pret niet drukken want het was wel een hele gave ervaring. Onderweg stopte we ook nog om de zon onder te zien gaan en dat maakte het mooie plaatje helemaal compleet.

Nadat we helaas afscheid van Nicky hebben genomen in Lima zijn we met z'n vieren ( an, pris, sas en ik) doorgereisd naar het noorden. We zitten in een klein kustplaatsje, Huanchaco, en het is hier echt een paradijs! De zee is wild maar heerlijk en het strand is super. We vermaken ons hier voornamelijk met op het strand liggen zonnen, zwemmen, souvenirtjes kopen en uit eten gaan. Het voelde als een heerlijke vakantie!
Inmiddels hebben we ook al wat vrienden gemaakt en hebben daardoor al twee keer s'avonds kampvuur gehad op het strand! Erg gezellig en leuk.
Andere vrienden die we hebben gemaakt zijn de familie Kakkerlak. Elke avond als we terugkomen in onze kamer in ons hostel loopt er weer een kakkerlak door onze kamer! Jak, dat is toch wel weer een beetje een nadeel van het backpacken!

We doen verder ook nog wel eens cultureel verantwoorde dingen hoor! We zijn al een paar keer naar Trujillo geweest ( de grote en best leuke stad, ongeveer 15 minuten met de taxi) en we hebben de ruines van Chan Chan bezocht.

De Peruanen zijn hoogstens irritant. Ze schijnen hier te denken dat omdat wij vier blanke meisjes zijn, ze ongegeneerd kunnen fluiten, roepen, sissen en je aanspreken. We worden steeds botter maar het lijkt niet te helpen. Laatst zaten er een oma en twee acht-jarige jochies in een restaurant en die jochies zaten gewoon naar ons te fluiten en te roepen, zonder dat die oma wat deed. Hm, naar mijn idee toch een beetje vreemd. Maar kennelijk wordt het hier niet als onbeleefd gezien.

Veel plezier met het kijken van mijn foto's en ik laat weer wat van mij horen als in het koude Sucre ben!
Bedankt weer voor alle reacties van vorige keer, ik vind het erg leuk om te merken wie mijn weblog leest!

Muchos besos,

Tes


  • 09 Januari 2009 - 09:11

    Fay:

    hee Tess!
    zijn je tenen alweer een beetje heel? =)
    t strand, de zon etc klinken allemaaal erg jaloersmakend!
    maar wij kunnen hier nu lekker schaatsen! Durf te wedden dat dat daar niet kan! ;)
    have fun!
    en ik zou gewoon terugfluiten ;) hahaha

    liefs!
    x

  • 09 Januari 2009 - 09:17

    Elise Eijsbergen:

    Hey Tessa,

    Nog een heel goed & gezond 2009 gewenst!
    Wat ben jij een hoop aan het beleven zeg, wat een geweldige verhalen en mooie foto's! Ik krijg ook helemaal de reiskriebels! Maar ik moet het voorlopig even doen met een paar dagen IJsland en een paar dagen Londen in februari.
    Ik hoef niet te zeggen geniet daar van alles, want dat doe je volgens mij volop!

    Groetjes van Elise

  • 09 Januari 2009 - 11:48

    Walter:

    Jij houdt ook geen enkele rekening meer met de hard werkende medemens! Wij maar buffelen op het werk en vernikkelen van de kou en jij voortdurend van dit soort berichtjes schrijven ...
    Ter lering ende vermaak: het fluiten, roepen, sissen en aanspreken zijn tekens van waardering en verwondering. Jong geleerd, oud gedaan;)!
    Geniet er maar van, in NL krijg je vast weer de tegenhanger te horen als je iets niet helemaal goed doet (ik zal geen voorbeelden noemen).
    Veel plezier verder en voorzichtig met de tenen, ik ga nu de foto's bekijken.
    Groeten!

  • 10 Januari 2009 - 17:44

    Mama:

    Ik heb 't weer gelezen Tessie. Klinkt weer super!
    Dikke kus vanuit schaatsparadijs Buitenzorg!

  • 17 Januari 2009 - 15:11

    Veer:

    IK LEES HET!!! hihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Studeren in Buenos Aires voor 5 maanden en daarna reizen!

Actief sinds 10 Sept. 2008
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 34571

Voorgaande reizen:

15 Juli 2013 - 18 September 2013

Backpacken door Cuba en Midden-Amerika

24 Oktober 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

22 Juli 2011 - 30 November -0001

Studeren in Argentinië

27 September 2013 - 30 November -0001

Werken voor Villa Ticca in Ecuador

Landen bezocht: