Inpakstress, afscheid en dan...vertrekken! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Tessa Hoedemaker - WaarBenJij.nu Inpakstress, afscheid en dan...vertrekken! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Tessa Hoedemaker - WaarBenJij.nu

Inpakstress, afscheid en dan...vertrekken!

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

23 Oktober 2008 | Nederland, Rotterdam

Hallo allemaal!

Nog een half nachtje slapen en dan is het zover! Ik vertrek voor een half jaar naar Peru. Eerst vier weken Spaans leren terwijl ik bij een gastgezin woon, daarna vier weken in een studentenhuis en vrijwilligerswerk doen in een tehuis voor jongens vanaf 8 jaar en daarna...tja dat ligt nog niet vast. Ik wil graag reizen maar wie weet ga ik nog wel meer vrijwilligerswerk doen! Dat is nog eventjes afwachten dus. Ik blijf in ieder geval een half jaar weg en hoop daarin zoveel mogelijk te zien en te beleven!

Ik heb ontzettend uitgekeken naar deze reis. Ik wil dit al een paar jaar en ben al heel lang bezig geweest met voorbereiden. De laatste weken had ik ook vaak het gevoel van ´laat me nu maar eindelijk vertrekken´. Nu ik over een paar uurtjes het vliegtuig in ga vind ik het ook wel superspannend hoor!
Alles is hier zo vertrouwd en dat zal de komende tijd wel even anders zijn! Hopelijk kom ik vloeiend Spaans sprekend, met veel reiservaring, met veel nieuwe contacten en stralend terug.

Ik heb heel erg genoten van alle lieve woorden, kaartjes en cadeautjes van de afgelopen week. Wat een liefde allemaal zeg! Ik ben erg blij met zulke lieve vrienden en familie!

Ik ga dit berichtje stoppen voordat ik ga doorslaan in cliché-opmerkingen over het missen van m´n leventje hier.
Ik denk dat ik goed voorbereid op reis ga. Ik had nog een kleine inpakcrisis toen ik echt al m´n spullen niet in m´n backpack kreeg en deze spullen toch echt allemaal mee moesten, maar met een beetje hulp van m´n moeder is het er bijna allemaal ingepropt en ga ik met een loodzware rugzak en een heel blij gevoel op reis!

Ik hoop dat jullie m´n weblog zullen lezen en laat vooral ook weten hoe het met jullie gaat!

Veel liefs, Tessa

  • 23 Oktober 2008 - 18:55

    Barbara:

    Nou terwijl ik mn vorige berichtje typte had je deze dus al geschreven.

    SPANNEND, nu is het toch echt zo ver. ik wens je een goeie vlucht en ik hoop je morgen nog even te kunnen spreken aan de telefoon!

    ik kan niet wachten op al je verhalen!
    Heeel veeel Liefs&Kusjes Bar.
    p.s. tehuis voor jongens v.a 8 jaar... handjes thuis hé Tess!!!! HIHI GRAPPIE

  • 23 Oktober 2008 - 18:56

    Barbara:

    wat ik nog even wilde zeggen:

    NU BEN IK LEKKER EERSIE! ;)

  • 23 Oktober 2008 - 21:32

    Jacqueline:

    Hey Tessa,

    Heel goede vlucht, en succes en sterkte en plezier de 1e tijd daar! Maak er wat moois van meis!

    knuffel
    Jacqueline (van Andromed ;)

  • 24 Oktober 2008 - 06:36

    Marlies:

    Hoi Tessa!

    Een hele goede reis en vooral heel veel plezier!

    Liefs Marlies

  • 24 Oktober 2008 - 13:35

    Zus:

    Precies, als je maar echt wil, past alles altijd in je rugzak, gewoon proppen, hihi.

    SUCCES!!

  • 24 Oktober 2008 - 13:45

    Walter:

    Eindelijk lekker weg! 'k Hoop dat je een goede reis hebt (gehad).
    Wat je tas betreft: ik heb je tips gegeven, maar wie niet wil luisteren moet maar tillen ;).

    Groetjes!

  • 27 Oktober 2008 - 12:44

    Mama:

    Ha lieve Tes, inmiddels je mail gelezen dus weet ik dat het begin van je reis soepel verlopen is. Je weet het al, maar ik zeg het nog een keer: ik ben trots op je dat je dit allemaal durft en doet!
    dikke kus van Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Studeren in Buenos Aires voor 5 maanden en daarna reizen!

Actief sinds 10 Sept. 2008
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 34562

Voorgaande reizen:

15 Juli 2013 - 18 September 2013

Backpacken door Cuba en Midden-Amerika

24 Oktober 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

22 Juli 2011 - 30 November -0001

Studeren in Argentinië

27 September 2013 - 30 November -0001

Werken voor Villa Ticca in Ecuador

Landen bezocht: