Vanuit zonnig Canoa...een fijne kerst! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Tessa Hoedemaker - WaarBenJij.nu Vanuit zonnig Canoa...een fijne kerst! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Tessa Hoedemaker - WaarBenJij.nu

Vanuit zonnig Canoa...een fijne kerst!

Blijf op de hoogte en volg Tessa

23 December 2013 | Ecuador, Quito

Lieve allemaal,

Ik schrijf dit blog vanuit Canoa, een hippiesurfdorpje aan de kust van Ecuador. Het is 30 graden en kerst vier ik met m´n voeten in het zand! Heerlijk om even weg te zijn uit het leuke maar hectische Quito.
Sinds drie weken woon ik met Lauren, Annelies en Evelien in een huis in de oude stad. De oude stad is prachtig en het is onwijs gezellig met m´n huisgenoten (die ook collega´s en vriendinnen zijn). Het huis kent nog wel wat gebreken (een hond van de onderburen die op de overloop kakt en de immer aanwezige pisgeur rondom de huizen van de onderburen). Daarnaast jatten de onderburen regelmatig de sloten van de voordeuren waardoor we soms geen sloten hebben en soms geen sleutel tot de voordeur hebben. Daardoor kunnen we soms ons huis niet in en soms ons huis niet uit en moeten we, al bonkend op de voordeur, roepen: Het zijn de buren!! Open doen!! Tja, niet echt ideaal en er moet nog flink wat verbeterd worden, maar ik heb een grote eigen kamer, we hebben een relaxte woonkamer en de sfeer binnen ons eigen huis is goed, dus ik voel me zeker thuis.

Op Villa Ticca sta ik inmiddels minder als ´juf´ voor de groep en hou ik me meer bezig met organisatorische taken. Ik ben verantwoordelijk voor de begeleiding van vrijwilligers binnen Villa Ticca, ik hou me bezig met het project ´sponsorkindjes´ (o.a. updates schrijven over de ontwikkeling van de kinderen die vanuit Nederland gesponsord worden en nieuwe sponsors koppelen aan kindjes) en vanaf januari zal ik mij op enkele pedagogische taken gaan richten. Ik zal aan kleine groepjes sociale vaardigheidstraining geven en ik ga één-op-één werken met Damaris. Damaris is een meisje van 5 jaar oud en zit bij de ´escolares´, de groep kinderen die al naar school gaan en ´s middags voor de lunch en huiswerkbegeleiding naar Villa Ticca komen. Damaris heeft kanker gehad en heeft een moeilijke ziekteperiode achter de rug. Damaris komt uit een gezin met 4 kinderen en wordt opgevoed door haar alleenstaande moeder. Het gezin heeft daarnaast weinig geld. Annelies, de leerkracht van de escolares, maakt zich zorgen over de sociaal-emotionele ontwikkeling van alle kinderen. Aan de hand van een therapeutisch kinderboek, zal ik met Damaris in gesprek gaan en een plan schrijven over hoe Damaris het beste geholpen kan worden door haar omgeving en door Villa Ticca.

Naast het werken zijn er nog genoeg andere leuke dingen te doen hier. Elke woensdagavond gaan we salsadansen (ik sta nog regelmatig op iemands teen maar ach, lessen hebben we ook nog niet genomen), we zijn al meerdere weekendjes weggeweest (Baños, Mindo, naar een paardenfarm en nu Canoa), ik volg twee keer per week Spaanse les en we leren uiteraard alle leuke bars en restaurantjes kennen in Quito. Dat laatste is niet zo moeilijk, want we wonen naast la Ronda, de leukste straat in het oude centrum.

En Quito zou Quito niet zijn als er niet af en toe wat vreemds gebeurde. Zo was ik laatst mijn jas op straat verloren, maar vond ik deze enkele minuten later terug tussen de spullen van een zwerver. Ook vierden we afgelopen donderdag kerst met de ouders en kinderen van Villa Ticca, en bevond ik mij opeens in traditionele outfit, tussen m´n collega´s, terwijl we een dansje aan het opvoeren waren. Hm…leuke tijden dus!

Ik hoop dat het met jullie net zo goed gaat als met mij en ik wens iedereen een hele fijne kerst en een 2014 vol geluk en liefde!

Veel liefs Tessa

  • 23 December 2013 - 19:02

    Kiym:

    Lieve Tes,

    Dit klinkt heerlijk, super dat je zo aan het genieten bent. Is je zo onwijs gegund!

    Liefs en dikke knuffels uit het frisse, soms regenachtige maar zowaar ook af en toe zonnige, Utrecht!

  • 24 December 2013 - 13:52

    Joyce:

    Ha lieve Tessa!

    Het klinkt allemaal weer heel interessant en leuk! Ik benijd je zeer.... 30 graden en aan zee. Hier waait en regent het, dus helaas geen witte kerst.
    Ook voor jou een heel fijne kerst en een mooi, zorgeloos en gelukkig 2014!

    Veel liefs van Joyce en Hay

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Studeren in Buenos Aires voor 5 maanden en daarna reizen!

Actief sinds 10 Sept. 2008
Verslag gelezen: 568
Totaal aantal bezoekers 34497

Voorgaande reizen:

15 Juli 2013 - 18 September 2013

Backpacken door Cuba en Midden-Amerika

24 Oktober 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

22 Juli 2011 - 30 November -0001

Studeren in Argentinië

27 September 2013 - 30 November -0001

Werken voor Villa Ticca in Ecuador

Landen bezocht: